Hej och välkomna till min blogg!

Jag är en kille som har fiske som största intresse, jag är också en riktig gördetsjälvare, dels för att komma undan billigt och dels för att det blir roligare så. Det innebär att jag gör allt från beten till spöhållare om jag behöver. Här kan du läsa om mitt fiske och diverse saker runt omkring som betesbyggande t.ex.


tisdag 23 mars 2010

Lille örjan


Så får denna spillevink heta. Det är en mindre modell av min tailjerk som nu då heter stora örjan. Denna goding mäter endast 10 cm utan stjärten och går riktigt hetsigt med korta spöknyck. Det är en specialbeställning av en kille där jag brukar prakticera. Jag tror han skulle ha dom till snipfisket på sommaren och det lär dom vara perfekta för. Dom är ju iaf väldigt gulliga så det blir nog att göra fler så anna får något i lagom vikt att fiska med också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar