Hej och välkomna till min blogg!

Jag är en kille som har fiske som största intresse, jag är också en riktig gördetsjälvare, dels för att komma undan billigt och dels för att det blir roligare så. Det innebär att jag gör allt från beten till spöhållare om jag behöver. Här kan du läsa om mitt fiske och diverse saker runt omkring som betesbyggande t.ex.


lördag 13 mars 2010

Nu så...

blev det äntligen lite fiske!
Var ute på sjön vid halv 9 och fick inte ut mer än 2 spön så högg det. :) Hur skönt som hälst när man har fastat från fisket nästan hela vintern. Men nu blir det nog bara bättre och bättre framöver en tid så det ska utnyttjas! Idag blev det 5 gäddor upp, men det kunde blivit ett gäng till om inte vädret spökat till det mitt i den hetaste perioden med en redig hagelskur... Jag får motvilligt erkänna att jag också missade en fisk som jag nästan kan svära på vägde 8+. Det svider alltid och Nilsson som jag pratade med i telefon under tiden fick sig en rejäl omgång svordommar 8dock inte riktat mot honom ;) )
Nu ska jag bara ta och grundlacka ett par beten sen blir det sängen för min del och upp och ta några till i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar