Hej och välkomna till min blogg!

Jag är en kille som har fiske som största intresse, jag är också en riktig gördetsjälvare, dels för att komma undan billigt och dels för att det blir roligare så. Det innebär att jag gör allt från beten till spöhållare om jag behöver. Här kan du läsa om mitt fiske och diverse saker runt omkring som betesbyggande t.ex.


lördag 6 mars 2010

J¤´#"a skit snö!!!

Idag blev det tyvärr inget fiske ändå...
Jag gick upp precis som planerat och for iväg trots den stränga kylan (det skulle ju bli varmare under dagen). När jag kommer fram och börjar pulsa i snön så inser jag efter en stund att detta går bara inte. Visst hade jag haft en heldag på mig med perfekta mörtar som bete osv. då hade jag kört på, men med omständigheterna som råder så var det inte värt mödan. Med ca en halv meter snö så var det puder 2 dm och som skare under, när man satt ner en fot och sen lyfte den andra så sjönk den första 2-3 dm till. Sånt är oerhört energikrävande och eftersom jag har innebandymatch nu som jag ska på så vände jag tillbaka efter ca 100 meter i snön. Bara den korta vandringen från bilen, dit och tillbaks tog mig ca 35 min och då har jag ganska långa ben. Jag gör nog som många andra och väntar på mildare väder så snön kan packas ihop och bli samma konsistens rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar